16.01.2016

5 filmów idealnych na chłodne wieczory

Zdecydowałam się zrobić ten post, bo często pytacie mnie jakie filmy mogłabym wam polecić, więc uznałam, że umieszczę je w jednym miejscu. Jednak nie w jednym poście, mam nadzieję, że ukaże się kilka, które będą podzielone tematycznie. Dzisiaj wybierałam filmy, które będą idealne na chłodny wieczór. W sumie na letni też się nadadzą haha, ale po prostu wieczór.
Gdy jesteście sami lub z przyjaciółką, przyjacielem i rozmyślacie co byście chcieli obejrzeć. Taki wieczór, gdy robicie sobie ogromny kubek zielony herbaty, otulacie się ciepłym kocem i chcecie miło spędzić czas. Wybrałam różne filmy, bo wiem, że każdy ma inny gust. Jeden lubi to drugi tamto, także aby wszyscy byli zadowoleni i mogli skorzystać mamy mix. Pamiętajcie, aby w komentarzu napisać jak wygląda wasze zestawienie. Czekam na 5 filmów od was. Polećcie mi coś wartego uwagi.

Sierpień w hrabstwie Osage
dramat, komedia, 2013


'Tajemnicze zniknięcie ojca staje się dla jego córek i ich chorej na raka matki początkiem pojednania po latach konfliktów oraz rozłąki. ' Czy aby na pewno? Jest to akurat film, na który trzeba mieć odpowiedni humor. Przedstawia jak zawiłe jest nasze życie. Czasem pod górkę, ciężkie, pełne niespodzianek i gdy myślisz już, że bardziej się nie da, a tu proszę... Obsada również bardzo przekonuje. Wystarczy spojrzeć na dwie postacie z plakatu. Julia Roberts i Meryl Streep, która zawładnęła tym filmem. Mam takie śmieszne wrażenie, że każde przekleństwo, które wypowiedziała i tak było powiedziane z klasą. Cudowna- jak zawsze. Jej rola bardzo mnie wzruszyła. Film, który pokazuje rzeczywistość, a nie jakiś wymyślony, idealny światek, który nie istnieje. 

Mały Książę
animacja, 2015


Każdy z nas kocha bajki. Czy mamy lat pięć, piętnaście czy trzydzieści pięć. Nie oszukujmy się. Dobra bajka potrafi czasem wciągnąć dorosłego bardziej niż dziecko. Nie ukrywam, że czekałam na premierę tego filmu, bo zakochałam się w Małym Księciu, przeczytałam tę książkę pierwszy raz jak nauczyłam się jako tako czytać i choć wiem, że nic z niej nie zrozumiałam to mi się podobała. Później była to nieliczna z lektur, które do mnie naprawdę trafiły. W kinie było dużo dzieci, dość oczywiste, ale tak samo dużo osób dorosłych, które nie zawsze przyszły tam z obowiązku. Widziałam chyba kilka par. Oczywiście uroniłam kilka łez, bo tak już mam, ale chciałabym aby wszystkie bajki tak wyglądało. Jasne, raz na jakiś dobrze jest się trochę ogłupić jakąś niezbyt ambitną animacją, jednak częściej tak to powinno wyglądać. Spodoba się każdemu, a przynajmniej ja tak uważam. Do tego ogromny plus za polski dubbing, który bardzo przypadł mi do gustu. Uważacie, że bajki są dla dzieci? Ta propozycja zmieni wasze zdanie. 

Wiek Adaline
melodramat, 2015


Nie byłam do końca przekonana idąc na to do kina czy trafi to w moje gusta. Nie spodziewałam się wielkiego wow. Zwiastun zachęcał, ale bardziej wybrałam się, bo chciałam spędzić czas z przyjaciółką. Film pozytywnie mnie zaskoczył. O czym opowiada? 'Historia urodzonej na początku XX wieku młodej kobiety, która wskutek wypadku przestaje się starzeć. Gdy poznaje mężczyznę, zaczyna rozważać wyjawienie sekretu swojej nieśmiertelności.' Muszę przyznać, że główni bohaterowi... Uwielbiam tę trójkę, idealnie dobrani: Blake Lively, Michiel Huisman, Harrison Ford. Nie jest to szalenie ambitny film i tak sam opis i zwiastun mogą być zapowiedzią fabuły, którą można po części przewidzieć, ale mi to wcale nie przeszkadzało w tym wypadku. Film bardzo dobry, wzruszający. Idealny na spokojny wieczór, kiedy chcemy obejrzeć coś co nie podsumujemy jako gniot. 

Grease
musical, 1978


Z pewnością każdy już oglądał ten film, ale jak nie to musicie go zobaczyć. Nie za bardzo przepadam za musicalami, bo w sumie to dość zabawne, gdy od tak zaczynają sobie śpiewać i tańczyć na środku ulicy, jednak ten film... Oczywiście nie muszę wspominać jak bardzo się tu wzdycha do pana Travolty. Danny i Sandy poznają się w wakacje i są ewidentnie w sobie zakochani. Gdy wracają do szkoły, okazuje się, że chodzą do tej samej, co nie oznacza, że ich letnia miłość natychmiastowo przeradza się w cudowny związek. Cudowna historia. Fabuła nie jest skomplikowana, więc nie męczy, utwory przyjemne dla ucha, melodyjne- później łapiesz się na tym, że chodzisz po domu i je nucisz. Film uwielbiam! 

Whiplash
dramat, muzczny, 2014
Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że kiedyś pisałam wam o tym filmie lub wspominałam o nim na kanale, jednak jest to jeden z lepszych filmów jakie kiedykolwiek obejrzałam. Jest to historia młodego, ambitnego perkusisty, 'za wszelką cenę pragnie dołączyć do czołówki najwybitniejszych artystów muzyki jazzowej.' No i te cenę będzie musiał zapłacić. Idealna gra Milesa Tellera i J.K. Simmonsa. Dla mnie? Duet idealny. Nikogo innego nie widzę w tej roli. Muzyka miażdży. Wbija w fotel, po prostu siedzisz słuchasz, a później robisz to samo w domu. Opinie, recenzje i nagrody chyba też mówią same za siebie, Oscar, Złoty Glob i inne. Film, który ukazuje piękne muzyki i jednocześnie pokazuje to jak trudno jest osiągnąć cel. Idzie się po górkę, trzeba dużo wycierpieć, by to zrobić. Film wart obejrzenia w stu procentach. Nie wiem czy jest ktoś komu mógłby się nie podobać i nie trzeba być fanem muzyki jako tako, by być zachwyconym. 

19 komentarzy:

  1. Strasznie mało filmów oglądam, ale taka lista zawsze się przyda na jakiś wolny wieczór :D Z tych wymienionych widziałam tylko Grease... Ale nawet nie film, tylko musical w Gdyni ^^' aż wstyd, że tak mało filmów znam.

    ☽ Grey Skies ☾

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe filmy, będę musiała obejrzeć!

    http://thefashionconvert.blogspot.co.uk/
    http://secretbeautylife1.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam Wiek Adeline i był świetny *0*

    OdpowiedzUsuń
  4. Mały Książę *,* Kocham <3
    http://ibaginska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie szukałem czegoś do obejrzenia, dziękuję Haniu xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się na przyszłość haha :)

      Usuń
  6. Oglądałam "Małego Ksiecia" w kinie i płakałam na nim xD
    Obejrzę "Wiek Adeline" :)
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam jeszcze żadnego z tych filmów, choć filmy nie są mi obce. Już wcześniej chciałam obejrzeć "Mały książe", "Wiek Adaline" i "Whiplash", ale zawsze znajdowało się coś ważniejszego na mojej filmowej liście. Chyba jednak będę musiała się za nie wziąć. :)

    Pozdrawiam,
    kozlovskaiza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj musisz. Polecam bardzo :)

      Usuń
  8. Zdecydowanie polecam Pitch Perfect, jak dla mnie film świetny! O i przy okazji przypomniałaś mi, że miałam obejrzeć "Wiek Adaline"! :D
    nothinghappenswith.blogspot.com zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Żadnego z tych filmów nie ogladałam, ale wydają sie bardzo ciekawe..na pewno w ferie nie będę się nudzic :P

    martyna-k.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy3:54 PM

    Spodziewałam się po Tobie zestawienia ckliwych komedii romantycznych ale jestem miło zaskoczona. Bardzo dobry gust.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ckliwe komedie romantyczne zdecydowanie do mnie nie pasują. Tutaj nie pasują. Dzięki :)

      Usuń
  11. Ja polecam z całego seducha "Love, Rosie", "The Duff", "Nietykalni" (mój ulubiony), wszystkie części "Piratów z Karaibów" i "Zostań, jeśli kochasz". Filmy bardzo różne od siebie o różnej tematyce. Można się i pośmiać i popłakać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na whiplash byłam z kolegą w kinie, film naprawdę niesamowity i polecam każdemu.

    http://wszystkooczymmarzakobiety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak na razię tylko czystałam książke ,,Mały książe'', ale mam zamiar także obejrzeć film :)

    http://patutka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Filmy totalnie nie w moim guście, chociaż zastanawiam się nad "Wiekiem Adaline", bo znajoma z pracy jakiś czas temu bardzo polecała, a wcześniej nie wiedziałam, że gra w nim Blake Lively, którą lubię.

    OdpowiedzUsuń
  15. "Wiek Adaline" jest cudowny :) I te jej klimatyczne ubrania, cudo!

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę oglądnąć, bo przyznam się, że nie oglądałam jeszcze żadnego.
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń