17.04.2016

Seriale godne polecenia


Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam oglądać seriale. Są tacy, którzy o wiele bardziej wolą filmy. Skupiają się na tą godzinę czy dwie. Od razu znają cały zamysł, fabułę i łatwo mogą wyciągnąć wnioski. Dla niektórych czekanie na nowy odcinek jest zbyt nużące. Dla mnie wręcz przeciwnie.
Chociaż przez to, że zrobiłam się bardzo niecierpliwa to zaczęłam oglądać nowe odcinki po angielsku, nie czekając na napisy. O dziwo rozumiałam dość sporo. Także mogę powiedzieć, że przez seriale również uczę się angielskiego. Często padają pytania co warto obejrzeć i ja również często je zadaje. Dzisiaj postaram się wam zrobić małe zestawienie tego co jestem w stanie wam polecić, choć pewnie większość z was będzie znała poniższe propozycje. Jeśli ta liczba się zwiększy to z pewnością pojawi się drugi taki post. Również czekam na wasze propozycje, bo mnie nie każda recenzja umie zaciekawić. Niektóre opisy fabuły są skonstruowane w taki sposób, że odpychają mnie, także piszcie w komentarzach co możecie mi polecić i dlaczego. Pojawią się tutaj również polskie seriale i takie również możecie mi polecać. 

Słodkie kłamstewka
2010, dramat obyczajowy, thriller



Powiem szczerze, że zanim zebrałam się do tego serialu to trochę minęło. Coś mi to nie szło. Jakoś tytuł i opis fabuły średnio mi się spodobał. Ale gdy zaczęłam oglądać i obejrzałam pierwszy sezon. Kolejne 4 wchłonęłam jak gąbka wodę haha. Pamiętam, że nie mogłam doczekać się 5 sezonu, a teraz czekam już na 7. Można powiedzieć, że jest to trochę wyidealizowany obraz świata. Czasami człowiek zastanawia się po co główne bohaterki to robią, skoro to głupie. Do tego zawsze idealne ubrania, fryzury, samochody. Wiadomo Stany to nie Polska, ale czasem bywa to aż zadziwiające. Pomijając to, bo nie uważam to za jakiś ogromny minus, serial bardzo wciąga! Cały czas zastanawiasz się kim jest tajemnicze A i co będzie dalej. Są odcinki, które dostarczają ci multum emocji i takie, w których jest ich mniej, więc można odpocząć. Teraz sobie myślę jak ja mogłam nie oglądać tego serialu wcześniej, haha. 


Gra o Tron
2011, dramatfantasy

To kolejny serial, o którym słyszałam dużo dobrego, ale jakoś...Też nie umiałam się do niego zebrać. Z jednej strony bardzo mnie ciekawił, z drugiej... Klimat podchodzący pod jakieś takie średniowiecze średnio mi pasował. Ale zaczęłam oglądać. Uprzedzam z góry, że nie jest to serial dla młodszych odbiorców, bo oprócz jakiś tam niecenzuralnych słów, brutalności występują też sceny erotyczne i to nie tak raz na sezon, więc warto było o tym uprzedzić. Serial bardzo wciąga i ostatnie trzy sezony obejrzałam tak szybko, że nawet nie wiem kiedy. Teraz muszę czekać do kwietnia na kolejny sezon. To jest ten tym serialu, który bardzo przeżywasz i zastanawiasz się co będzie dalej- naprawdę skręca cię z ciekawości, więc jeśli macie już te ponad 16 lat to serial polecam bardzo. 

Skins
2007-2013, komediodramat 


Mam do tego serialu ogromny sentyment. Czasami jeszcze przypominam sobie jakieś stare odcinki, chociaż wiele z nich znam na pamięć, bo jeszcze 2-3 lata temu tak bardzo go katowałam. Serial opowiada o codziennym życiu grupki nastolatków. Mamy 7 sezon i trzy generacje. Muszę przyznać, że o ile dwie pierwszej kochałam, tak trzecią oglądałam bardziej dla paru postaci- nie dla całości. 7 sezon to przeniesienie się do dorosłego życia trójki wybranych postaci- ogółem uważam, że pomysł bardzo fajny i udany, bo ten sezon również kupił moje serce, choć był krótki. Są tacy, którzy nie lubią Effy jako postaci, ale ja ją kochałam tak samo jak aktorkę odgrywającą jej rolę, która w momencie, gdy zaczynała grać miała tylko 15 lat. Serial fajny, nie do końca lekki, ale również pochłania. Co ciekawe, gdy zżyjesz się z jakimś bohaterem zaczynasz bardzo wczuwać się w ich postać i zaczynasz odczuwać to co on może czuć. 

 American Horror Story
2011, horror, thriller


Jest to serial, który do tej pory ma 5 sezonów. Każdy sezon to osobna historia. Aktorzy wciąż ci sami, z lekkimi zmianami. Kolejno mamy historię o nawiedzonym domie, psychiatryku, sabacie czarownic, grupie cyrkowej oraz hotelu. Oczywiście jest to skrót, który bardzo mało wyjaśnia, jednak gdybym miała opisać tu każdy sezon nie starczyłoby nam miejsca na inne. Przyznam szczerze, że lubię bardzo każdy jeden sezon z wyjątkiem czwartego czyli Freak Show, który oglądałam również bardziej z sentymentu, ale w moim odczuciu był najsłabszy. Jestem osobą, która nie przepada za horrorami i nie za bardzo lubi się bać, jednak w tym przypadku emocje dawkowane są w taki sposób, że oglądający siedzi w napięciu cały odcinek. Oczywiście są sceny brutalne i straszne, bo taki jest zamysł całego serialu, ale według mnie są one przedstawione w trochę inny sposób niż w takim typowym horrorze. 

Dr. House
2004-2012, serial medyczny, komediodramat


To jest jeden z pierwszych seriali jakie kiedykolwiek obejrzałam tak od początku do końca. Oglądałam jak z rodzicami jeszcze w podstawówce i zawsze czekałam na nowy odcinek, który zawsze oglądaliśmy we trójkę. Pamiętam nawet, że później chciałam rzucać jakimiś mądrymi nazwami chorób, że niby taka specjalistka haha. Chyba każdy kochał House za to jaki był, za to że był wredny i opryskliwy, ale również charyzmatyczny i szalenie inteligentny. Do tego uwielbiałam Chase'a i Cameron jako parę. Do czasu, ale jednak haha. Jeśli jest taka osoba, która nigdy nie miała do czynienia z tym serialem to musi go obejrzeć. Mistrzostwo. 

 Krew z krwi
2012-2015, kryminał, sensacyjny


Według mnie jest to jeden z najlepszych polskich seriali. Szkoda, że miał tylko dwa sezony, bo raczej nie przewiduję kolejnego w związku z zakończeniem. Jest to serial kryminalny, opowiadających o mafii i porachunkach z nią. Mamy tu świetną obsadę. Agata Kulesza- jedna z moich ulubionych aktorek, Izabela Kuna, Mariusz Bonaszewski, Kinga Preis czy nawet Maciek Musiał, który naprawdę daje radę i swoją rolę gra tak jak powinien, idzie mu to bardzo dobrze. Bardzo dobrze stworzony jest klimat serialu i są takie momenty, że ma się naprawdę dreszcze na całym ciele. Powiem jeszcze, że moim zdaniem sezon drugi jest lepszy, ale żeby go zrozumieć trzeba znać pierwszy, jednak nie zrażajcie się po pierwszym, bo może i tak być. Jak wspomniałam jeden z lepszych polskich seriali i na pewno mój ulubiony. 

Misja Afganistan
2012, wojenny


Serial, który zaczęłam oglądać ze względu na dwa nazwiska. Małaszyński oraz Rogucki. Pawła uwielbiam jako aktora, ale także jako muzyka to samo w przypadku Piotra, jednak bardzo szybko się wciągnęłam w fabułę. Bardzo dobra. Ciekawa produkcja warta uwagi. Nie wiem jak to z drugim sezonem, wciąż mam nadzieję, że może się pojawi. Znowu bardzo dobrze aktorsko obsadzony serial, bo inne osoby na które zwróciłam bardzo uwagę to Eryk Lubos, Tomasz Schuchardt czy Ilona Ostrowska. Szkoda, że póki co na kontynuację się nie ma co nastawiać, bo jest to również jeden z lepszych polskich seriali gdzie scenariusz, realizacja i aktorzy mają ogromny plus. No i muzyka też na plus- również dlatego, że jest tam Coma haha. 

13 komentarzy:

  1. Dr House rządzi, inne znam ze słyszenia, jednak nie wszystkie są dostępne na kanałach, które posiadam, a przyznam szczerze, ze nie znoszę na necie oglądać seriali, taki ze mnie dziwak. American Horror Story- to chyba najbardziej intrygująca z pozycji poza DR H. Koniecznie się z tym rozprawię, nawet mimo awersji do netowych wersji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z Twojego zestawienia lubię jedynie Doctora House'a :D Za pozostałymi produkcjami średnio przepadam, cóż, jakoś nie wpadły, niestety, w mój gust :)

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądałam żadnego z tych seriali. Dawniej oglądałam Plotkarę też fajny serial :)

    Pozdrawiam,
    > http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/ <

    OdpowiedzUsuń
  4. House i AHS <3 Muszę się zabrać po maturze za Grę o tron, ale... to chyba ma dużo odcinków, prawda? No cóż, najwyżej skończę po śmierci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odcinków sporo i są długie, ale pierwsze dwa sezony i mi się wydawało, że przecież jeszcze trzy i to tyle zajmie, ale to mnie tak wciągnęło, że ja nawet nie wiem jak to się stało, że obejrzałam to tak szybko! Polecam, bo bardzo wciąga i o ile ja średnio lubię taką tematykę, też w filmach to tutaj... serial podbił moje serce.

      Usuń
  5. Też oglądałam w podstawówce Dr House! Mam do niego ogromny sentyment i chyba zacznę wszystkie odcinki od nowa. Ja polece klasykiem - "Przyjaciele". Zawsze pomoże, na wszystko. Ostatnio obejrzałam cały sezon Wyspy Totalnej Porażki, hahaha, ale gorąco polecam. I czekam na drugi sezon Scream Queens, ale to specyficzny serial, jedni uwielbiają, inni nienawidzą.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja ostatnio skonczylam rodzine soprano i musze zaczac ogladac cos nowego :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Ohh weszłam na Twojego bloga i patrzę - wpis o serialach. Niżej o instagramie. Myślę tak sobie: "No nie! Idealnie". Wpadam na ten wpis z serialami i co? Moja kochana Gra o Tron! <3 A do tego wspaniałe Kłamczuchy oraz Dr. House. Tym wygrałaś haha nie ma opcji, bym wyszła stąd i nie zostawiła obserwacji!
    Planujesz może kolejną część takiego wpisu? :)

    → borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tego zestawienia oglądałam tylko House'a, ale, wiadomo, nie od początku do końca - wtedy, kiedy akurat leciał, a ja nie miałam nic ciekawszego do obejrzenia. Muszę w wakacje zabrać się za niego od początku do końca... Chociaż chyba oglądając inny serial niż Supernatural, będę czuła się, jakbym go zdradzała, haha...

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam tylko PLL, czasem AHS, ale to nie dla mnie. Za to PLL mi się znudził od nowego sezonu, niepotrzebnie przydłużają :'c
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie tez juz meczy pll. na sile przeciagaja, bo duza ogladalnosc. mam nadzieje, ze chociaz polowe z tego wyjasnia i nie pozapominają ;p

      Usuń
  10. 'Misja Afganistan' to crem de la crem polskich seriali! Polecam Ci bardzo (polski) serial WATAHA, nieco podobna obsada, a sam serial doceniony przez HBO.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham PLL. ja się do niego zabrałam dopiero jak był 3 sezon.
    wiec musialam nadrobic , wszystkie 3 sezony obejrzalam w 4 dni . siedzialam caly dzien i pol nocy. strasznie mnie wciagnelo !! te 3 pierwsze sezony są najlepsze. teraz juz jest 6 i tez sie sporo dzieje. najgorszy chyba był 4 , mialam wrazenie, ze juz robiony na sile. a i przy 5 troche sie meczylam !!
    ale ten serial jest o tyle fajny, że az są zalozone fora, grupy na facebooku i ludzie debutują o tym kto moze byc A (no teraz juz wiemy), a teraz sie pojawilo A.D. :) !! No i przede wszystkim KTO jest UberA, bo to najwazniejsza osoba ! :)

    z tego to troche ogladalam jeszcze AHS, ale tylko tyle co leciało w TV. House'a kocham ! mam wszystkie sezony (zreszta PLL tez).
    Krew z krwi podobal mi sie pierwszy sezon, drugi ogladalam w tv, ale nie caly. jakos mnie nie wciągnał.
    duzo osob mi polecało "gra o tron", ale sie jeszcze cos zabrac nie moge ;) .

    a seriale, które ja obejrzałam: 90210, make it or break it (to jest o gimnastyczkach, ale tez spoko, bardzo lubie i czesto do niego wracam), breaking bad, gossip girl(plotkara), one tree hill (pogoda na miłość), prison break, revenge (zemsta)- tez godny polecenia !! , pamietniki wampirów, the originals.

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń